söndag

imorgon har det gått 1vecka sedan min start! jag mår väldigt bra och jag tycker verkligen att alla borde prova på detta. Det är underbart!

helgen har varit min jobbhelg, fredag lördag och imorse vaknade jag av att kalle kom in och väckte mig innan han skulle iväg till gymet. Jag vaknade till men somnade om och gick upp vid ett (rätt tidigt trots att jag jobbat) men jag kom upp, gjorde iordning lite i hemmet, mig själv och sen kom kalles mamma på besök från skövde. Här kommer det negativa.. Hon ville att vi skulle gå ut och äta, och jag kunde inte med att säga nej när hon var här på besök.. så jag slängde i mig en köttbit från jensens, men efter denna vecka så känner jag faktiskt inte någon större ångest. en gång i veckan kan man faktiskt. MEN då får man absolut inte slarva med träningen under veckorna, kom ihåg det!!

Efter vi hade varit på stan en sväng åkte vi hem och jag bytte i stort sett bara om till träningskläder och åkte mot onyx, och spinning 1timme. svettades riktigt, och det var inte nog med det.. efter passet körde jag mitt träningsschema också. så nu är jag mör och god i kroppen efter en liten lunch här i soffan som bestod av räkor och lite fullkornspasta och grönsaker.

Om 1h ska jag äta mellanmål, lagomt till bigbrother veckofinalen. Idag består kvällsmaten "mellanmålet" av färska jordgubbar, stor kopp svart te, liten bit vattenmelon. Och det bästa av allt, månadens nya tidning av ELLE interiör. (inredningstidning) mer ska jag inte göra idag. jag ska däremot ladda inför dubbla pass imorgon. Kl 10 med Sofie och efter det ska jag med henne hem där väntas massor av tjat! och på kvällen ska jag gå på cirkelpass. (styrka)!

Dagens träningstips:
Ett väldigt bra tips som kommer från mig idag är att när man kör styrka på gymet, då är det väldigt bra och effektivt att lägga in konditionsövningar emellan. Det behöver inte handla om några större distanser, men det kan vara exempel 5-10 minuter rodd, löpning, cykling eller crosstrainer. Ja vad man nu känner för. Så man får upp pulsen lite mer, vilket gör att prestationen när du kör styrkan ökar.
Jag själv kör just nu alltid uppvärmning 10 min på löpband, HÖGT tempo. Kör tre övning x2 och lägger in rodd 10 min. och håller på sådär, väldigt effektivt.

Nu ska jag och powerpuffpinglorna må hela kvällen lång. Tack för mig : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0